A ’kisrepülő’ tervezését a boldogság, szabadság, álmok ihlették. Amikor megtapasztalunk egy kalandot, egy élményt, az ehhez kapcsolódó szabadság és vidámság szimbóluma ez a ’kisrepülő’.


A tervező, Ole Sondergaard egy konkrét, saját élményét tekinti kiindulópontnak, amikor is a nyári, szikrázóan kék égre felnézve meglátott egy kisebb sportrepülőt és meghallotta annak motorhangját, szinte gyermeki érzések töltötték el, téren és időn kívülinek érezte magát azokban a pillanatokban. Ez a tejesen letisztult, minimalista, szinte szimbolikus megközelítés amúgy egyáltalán nem idegen a tervező eddigi alkotásmódjától.

A ’kisrepülőt’ háromféle méretben -15,21,36 cm - és háromféle színben kékben, feketében és pirosban készítik.




1/27/2009

A dán Innovation nemrég mutatta be legújabb I Rebel névre keresztelt kanapékollekcióját.
Az új stílus dinamikus, erőteljes ugyanakkor rugalmas, változó. A ’Tervezd magad!’ jelmondat alatt megalkotott kanapékat könnyen igazíthatod a bútoraidhoz, vagy épp a ruháidhoz. Egy új kanapéhuzat pedig nem kerül többe egy jó farmernél.



A kanapék egyszobás élettérre lettek tervezve, mivel teljesen multifunkcionálisak, és kis helyen is elférnek. A tervezés folyamán egyebek mellett az alábbi trendeket vette alapul Per Weiss és tervezőcsapata: tokyo style - vagyis párosíts minden össze nem illőt!, halálfej, mint fontos divatkellék; kockás, a flanel férfiingek és a Burberry ihletésében; fémes, csillogó árnyalatok; barna bőr, mint az egyik legrégibb divatmatéria; textílkeveredés - nemcsak a stílusok, hanem a textilek, textúrák is keverednek egymással; sárga - a vidámság jelképeként; steppelés; csillagok; 'peace and love' attitűd; indián inspirációk; tetoválások, melyek nem csak a testet, de a ruhákat, kiegészítőket díszítik; lila, mint a nőiesség, luxus, egyszerűség és modern kifejeződése; továbbá a barna, a fuxia és a szürke, mint motíváló alapszínek.









1/27/2009

A Ferenczi és Tsai Aukciósház és Galéria első művészeti kiállításának hívószava, szét- és egyúttal összetartó ereje a plasztik. A kiállításon résztvevő művészek, munkák kiválasztásának fő válogató elve, hogy a "plasztik érzés" milyen formában jelenhet meg a műalkotásokban, akár mint anyag, akár mint téma.

A hangsúlyt azokra a művészekre fektették, akik fröccsöntött játékokat, figurákat, illetve a műviség érzetét keltő gyerekkori elemeket, emlékeket emelnek át adott esetben a műveikbe. A tárlat kurátorát, Nádudvari Noémit mindezek hogyanja és miértje érdekelte; a sokszínű megjelenési forma, a gyerekkori tárgyak, kultikus elemek áttranszformálása, újraértelmezése. Egyes műveken “csak” szerepelnek, megmaradnak naív mivoltukban, míg a másik végletként egy teljesen új funkcióval, avagy jelentéssel felruházott “játékot” kapunk.

Kiállítók: Babos Bertalan Zsili, Borsos-Lőrinc Lilla, Bozsó András, Budai Zsolt, Dobos Réka, Erdős Gábor, Födő Gábor, Gazdag Ágnes, Gyarmati Zsolt, Flanek Péter, Follárd Barbara, Lakó Ákos Redaster, Ravasz András, Tamási Claudia, Szöllősi Géza, Verebics Ági
Kurátor: Nádudvari Noémi
Megnyitó: 2009. január 29., csütörtök 19 óra
Megtekinthető: 2009. január 30 - február 24.
Helyszín: Ferenczi és Tsai Aukciósház és Galéria, Falk Miksa u. 3.



















Lelőhely:http://www.zsili.tv/
http://www.szollosi.eu/;http://fischerjudit.blogspot.com/



Békés Rozi illusztrátor, tervezőgrafikus, könyvművész kiállítása a szegedi Móra Ferenc Múzeum Kass Galériájában nyílik 2009. január 22-én.


Békés Rozi 1980-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola (ma MOME) könyvművészeti szakán. Azóta grafikusként, illusztrátorként és animációs film készítőként dolgozik. Számos mese-, ifjúsági- és tankönyvet illusztrált, valamint évek óta saját rajzokat és művészkönyveket készít. A ’90-es években jelmez- és díszlettervezőként is tevékenykedett színházban és filmben. Többször kapott „Szép Magyar Könyv” díjat.












Lelőhely: http://rozibekes.blogspot.com/ ;http://rozibekesdrawings.blogspot.com/

1/05/2009

Tokujin Yoshioka formatervező 1967-ben született Japánban. A tokiói Kuwasawa Design School elvégzése után Shiro Kuramata és Issey Miyake keze alatt tanult, aztán 1992-ben szabadúszó lett és 2000-ben megalapította saját stúdióját, a Tokujin Yoshioka Design-t.

Az elmúlt 20 évben számtalan tervet készített Issey Miyake-val közösen, többek között shop dizájnt, installációt az A-POC és Issey Miyake számára, ezen kívűl olyan nagy cégeknek dolgozott, mint a HERMES, Swarowski, Toyota.
A 2001-ben tervezett „honey-pop” fotel keltette fel a nagyközönség érdeklődését, és azóta számos neves darabot alkotott: „tokyo pop” fotel, „sturdust” csillár a Swarowski-nak, Yamagiwa világító „tofu", poliészterből készült „pane” fotel, melyeket művészeti alkotásként is magasra értékeltek. Alkotói alapelvei a súlytalanság, a könnyedség és ezeknek okán előnyben részesíti a légies struktúrákat és a fehér színt. Szemléletmódját jellemző természetelvűség folytán formaképzése plasztikus-organikus, tehát szobrászi kvalitású, és csak igen ritkán fogalmaz elvont szerkezetekben. A természet módszereit utánozva gyakran építette tárgyait elemi részecskékből (méhsejtek, elemi fonalak tömegéből), sajátos technológiákkal; mondhatni, a természet mintájára „teremti” tárgyait. Legjelentősebb munkái olyan múzeumokban szerepelnek állandó kiállítási darabként, mint a new york-i Modern Art Museum vagy a párizsi Pompidou Kulturális Központ ,Victoria Museum, Albert Museum , Vitra Design Museum.

Tokujin dizájn díjai:
Mainichi Design Awaard, 2001
Bvlgari Brilliant Dreams Award, 2007
Good Design Award, 2007
Design Miami/ Designer of the Year, 2007
Wallpaper Design Awards, 2008











Lelőhely:http://www.tokujin.com/